سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی‌نژاد برای جلب آرا مردم دنبال خود مطرب و بازیگر به راه نینداخت و مردم نیز تغییر مثبت همراه با ارزش‌های اسلامی را برگزیدند.‌

محمد حسین صفارهرندی چهارشنبه شب در همایش بزرگ دانشجویان اصولگرا در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، با اشاره به جریان انقلاب در طول 30 سال اخیر گفت: موضوع تغییر از ابتدا در موضوع جریان حکومت‌ها و دولت‌ها مطرح بوده است و همه با شعار تغییر وارد عرصه شدند.

وی تصریح کرد: تغییر و تغییرخواهی ذاتا نه چیز خوب و نه چیز بدی است. یعنی اصالت با تغییر نیست و آن محتوای تغییرات است که به آن اصالت می‌بخشد.

صفارهرندی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب ایران نیز نوعی تغییر بود و به جای گسترش اندیشه بشر به حکومت خرد و اعمال آدمی ارجاع به سویی بود که بشر را به جایگاه خود رسانده و تغییر ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جریان بعد از انقلاب گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع جنگ مطرح شد که رزمندگان اسلام با رشادت و دلیری توانستند از اسلام دفاع کرده و کشور را به پیروزی برسانند.

وی افزود: پس از پیروزی جنگ نیز موضوع تغییر مطرح شد و افرادی مصاحبه‌هایی کردند که برخی از آن‌ها از جریان جنگ ناراحت بودند و تاسف خوردند.

صفارهرندی اظهارداشت: برخی از این افراد که از شخصیت‌های تراز اول کشور نیز بودند حرف‌های تند زدند که امام مجبور شدند طی نامه‌ای از خانواده‌های شهدا معذرت خواهی کنند.

وی با اشاره به متن مصاحبه این افراد گفت: برخی از آنها می‌گفتند نباید جنگ را ادامه می‌دادیم و اشتباه کردیم و باید رابطه خود را با آمریکا ادامه می‌دادیم که باز نیز دم از تغییر زدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از آن، دولت‌ها سر کار آمده و به بهانه تغییر اقدام به ایجاد فاصله‌های طبقاتی کردند.

وی گفت: در این زمان کسانی صاحب پول‌های میلیاردی شدند که با دوچرخه آمده بودند و با هواپیماهای شخصی بازگشتند.

وی به روی کارآمدن دولت اصلاحات در سال 76 اشاره کرد و گفت: این موضوعات ادامه یافت و مردم به دنبال تغییر بودند اما تغییر نوع حکومت‌داری که به آنها نیز توجه شود.

صفارهرندی افزود: دوم خرداد 76 یک اتفاق بسیار بزرگی افتاد و مردم به همه اثبات کردند که ما به دنبال تغییر هستیم و متاسفانه کسانی آمدند که گفتند ما تغییر ایجاد می‌کنیم اما تغییر در نظام و فاصله گرفتن از ارزش‌های اسلامی ایجاد کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این افراد کار را به جایی رساندند که در یکی از جلسات وزارت کشور دولت برخواسته از دوم خرداد 76 موضوع و دستور جلسه چگونگی برون رفتن از یک نظام دینی بود که در آن بسیاری از شخصیت‌ها نیز حضور داشتند.

وی افزود: حتی کار را به جایی کشاندند که گفتند شما می‌توانید علیه خدا نیز راهپیمایی کرده و امام حسین (ع) که در کربلا به شهادت رسید به دلیل این بود که پدر آن حضرت پدران آن افراد را در جنگ‌های مدینه کشته بودند.

صفارهرندی افزود: این مطالب را در روزنامه‌ها نوشتند و نرفتند در خانه‌های خود مطرح کنند و به صورت علنی بیان کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جریان تا سال 84 ادامه پیدا کرد و مردم دوباره به دنبال تغییر بودند و این بار با هوشیاری و بینش به فردی رای دادند که در جریان انتخابات بازی در نیاورد و دنبال خود مطرب و هنرپیشه راه نمی‌اندازد.

صفارهرندی افزود: مردم به کسی رای دادند که برای آنها شکلک درنیاورد و مردم نیز گفتند ما آمده‌ایم که رای دهیم تا تغییر ایجاد شود اما تغییری که مثبت بوده و همراه با حفظ ارزش‌های اسلامی باشد.

وی افزود: تغییر در این حکومت از همان ابتدا آغاز شد و کسی که روی کار آمد کمترین تبلیغ را نمود و در حفظ ارزش‌های اسلامی شروع به تغییر دادن کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز این نوید را می‌دهم که تغییری که برای آن در سال 84 دولت آستین بالا زد، به لطف خدا در حال پیگیری و پیشرفت است و دل‌های شیفتگان حق را اسیر خود کرد است.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: سفرهای استانی دولت امروزه به جایی رسیده که تمام مناطق محروم را در برگرفته است و تمام وزرا و رئیس جمهور در دورافتاده‌ترین منطقه از کشور حاضر شده و به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه در ابتدا ما که از وزرای دولت بودیم اجرای سفرهای استانی را قبول نمی‌کردیم، گفت: اما احمدی‌نژاد با آن پافشاری خود وزرا را به سفرهای استانی فراخواند و پس از آن نیز که شیرینی این سفرها را احساس کردیم دور دوم را آغاز نمودیم.

وی افزود: امروز که دو ماه از مابقی حکومت دولت نهم مانده، رئیس جمهور و وزرا همچنان آمادگی دارند به دور سوم سفرهای استانی پرداخته و در میان مردم مشکلات آنها را برطرف کنند.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :کمیته IT::نظرات دیگران [ نظر]


    :: نوای وبلاگ ::

    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : پایگاه خبری-تحلیلی رئیس جمهور ما