سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتقاد بعضی افراد به دولت نهم مبنی بر عدم کاهش نرخ بیکاری در کشور، تصریح کرد: با توجه به سن جوانان و نوجوانان، رشد جمعیت در سالهای قبل 4 درصد بوده اما در حال حاضر به یک درصد رسیده است.

دلخوش افزود: رشد بالای جمعیت نوجوانان در سال‌های پیش باعث شد که آنها به عرصه کار وارد شده و این موضوع اشتغال آنها را با دشواری مواجه کرده است؛ البته با حضور بخش خصوصی از میزان افزایش بیکاری جلوگیری شد.
وی با تأکید بر تلاش تمام دولت‌ها در اداره امور کشور، خاطرنشان کرد: در اجرای قانون اصل 44 پیگیری‌های دولت نهم قابل تحسین است هر چند ضمن تلاش‌های بسیار، هنوز کمبودهایی وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد عمرانی بسیار عالی دولت در طول چهار سال گذشته، علت کم شدن حساب ذخیره ارزی را سرعت و تعداد بالای فعالیت‌های عمرانی و زیربنائی دانست و تصریح کرد: حداقل می‌توان گفت این فعالیتها معادل حدود 10 سال فعالیت دولتهای قبلی بوده البته اعتبارات آن نیز 2/5 برابر شده است.

دلخوش ادامه داد: از حرکت های بسیار خوب دولت تلاش‌های صورت گرفته در جذب سرمایه گذاری خارجی است که نسبت به گذشته 20 برابر شده هرچند که از لحاظ ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران مشکلاتی وجود داشته است.

وی ضمن اشاره به اثر گذاشتن رکود اقتصادی جهان بر تورم ایران، خاطرنشان کرد: رشد نقدینگی در جامعه و اعطای وامهای زودبازده به مردم، علت دیگر افزایش تورم در ایران است.

دلخوش اضافه کرد: به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی نرخ تورم توسط دولت کنترل شده و به زیر 18 درصد رسیده در حالیکه این رقم در سال گذشته 34 درصد بوده است.
وی در پایان با اشاره به ساماندهی بازار مسکن توسط دولت با ساماندهی تسهیلات بانکی، مسکن مهر و زمینهای 99 ساله، تصریح کرد: دولت بجای کمک به افراد باید به انبوه سازی کمک کند تا روند رو به رشد قیمتها با کندی پیش رود و هر فرد ایرانی صاحب یک واحد مسکونی بشود.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :کمیته IT::نظرات دیگران [ نظر]


    :: نوای وبلاگ ::

    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : پایگاه خبری-تحلیلی رئیس جمهور ما